Monday 14 January 2013

S.T.A.L.K.E.R

kau
pertama kali aku melihat kau
bersama rakan yang cukup aku kenali
dengan nama peliknya

korang seakan tikus mondok
yang duduk tersorok di satu sudut
sunyi sekelilingnya

saat nama kau dilontarkan
aku ternganga seribu pelik
bukan kerana sebutannya tapi ejaannya
(seakan ikan haruan)

saban hari aku perhati kau diam seribu bahasa
tapi sangkaanku meleset saat kau mula berbicara

360 darjah dalam beberapa saat
cukup untuk aku memerhati kehadiran kau

tapi adakala ketidakhadiran kau
mencetus tanda tanya

kau mempunyai aura yang mampu 
menjadikan aku pemerhati setia setiap masa
aku tertanya tanya kenapa begini jadinya?

wajah kau yang polos dan kosong
mampu menyejukkan mata
dan menimbulkan rasa suka

kelibat diri kau seakan sekeping kertas
telah mampu aku kesan dengan sepasang
mata yang teruk rabunnya

aku mula jadi penjejak yang senyap 
mengalihkan setiap pandangan jika 
bertembung matanya

menonjol bukan cara aku, tapi
senyap, sepi, sunyi menyendiri
itu aku


memerhati sang arjuna ceria disitu
sedangkan aku disini menunggu pilu

#arachester

p/s: stalker berjaya tau


No comments:

Post a Comment