Tuesday 10 January 2017

S.T.A.Y

Setiap individu ada 3 karakter

Karakter yang diri sendiri tahu
Karakter teman rapat tahu
Karakter orang luar tahu.
Maksudnya
Orang luar tu
Bukan dalam "circle" kau
Jadi mereka hanya kenal kau
Sebagai pemegang nama dalam IC

Aku
Aku ada pelbagai karakter
Karakter dengan orang luar
Dimana kau hanya "expose"
20% life kau
Yang selebihnya
Simpan

Karakter di tempat kerja
Aku serious
Behave
Keras

Karakter dengan diri sendiri
Aku suka menyendiri
Bila aku bersendiri
Macam-macam yang aku fikirkan
Tapi tiada apa tindakan
Aku masih kosong disitu

Karakter aku dengan keluarga
Aku senyap
Tak banyak cakap
Bila diajak berbual baru berbual
Sepatah sepatah
Bila diajak bergurau
Baru bergurau
Kalau tidak
Aku masih kosong disitu
Mati

Karakter aku dengan teman rapat
Dekat sini karakter aku "PURE"
Aku suka buat orang selesa dengan aku
Aku lebih banyak berkongsi cerita dengan mereka daripada keluarga aku
Sebab apa macam tu?
Sebab selesa
Selesa macam rumah

Jadi
Jika kau nampak aku selesa
Dan kau selesa
Maka kau ibarat rumah
Dan aku selesa tinggal disitu
Aku STAY

DE-KEY

No comments:

Post a Comment