Monday 24 December 2012

K.A.M.I

aku. sedih. tak tau kenapa
mungkin sebab kejadian itu membuat aku rasa TRAUMA
kejadian yang betul betul mengubah hidup adik aku
masih lagi terngiang ngiang kata kata setan dia
"semua salah induk mak" "induk punya pasal"
ohh man, aku tak sengaja. tolong la faham

26 APRIL tak silap aku. semua terjadi tanpa dirancang
aku cuti sem. cuti yang sangat lama
rasa macam cuti ni sangat bebal bagi aku
cuti paling suey dalam hidup aku
adalah cuti sem
aku paling tak suka cuti sem. cuti sem. cuti sem.
dan aku tak suka teksi
kenape aku tak suka teksi?

sebelum 9 mei
aku melalui cuti sem untuk berganjak ke sem 3
cuti tu sekejap tapi dah cukup malang bagi aku
ayah ke kuala lumpur untuk hadiri majlis keramaian polis
aku dan family? duduk rumah saja
abang ajak makan satay, tapi. aku drive 
aku belagak. try bawak pesona
haha tapi malang betul 
masa balik aku lalui jalan biasa lebuh AMJ
jalan time tu basah. ye lah hujan
tiba tiba kereta depan aku emergency brake
aku pun brake la sekali
selamat ok. selamat
tiba tiba pulak teksi buta ni pergi langgar aku
pergh jahanam kereta ayah
balik terus kena marah
and ayat dia paling aku gerun
"kau jangan sentuh pesona lagi!!!"

berbalik kepada 9 mei
masa ni genap sebulan aku cuti sem
tinggal lagi sebulan . cuti paling panjang
dan hari ni. macam biasa. 
ambik adik dekat sekolah.
sekolah nak top. depan sekolah ada dataran pahlawan
orang pergi koko. dia pergi dataran. 
duit bukan ade banyak pun nk shoping. berjimba.

ok. siap siap. . . 
aeh motor abang aku ada lah
haa so aku ride motor abang.
pesanan kedua ayah.
hantar barang dekat kedai. 
kedai dekat sebelah pajabat polis trafik melaka tengah.
bangunan merah ni mainan aku je lah.
main selok . celah . impit . and lastly aku jadi nasi impit

aku akan lalu kedai dulu sebelum sampai sekolah adik
tapi aku teringat kan adik suka air sprite
aku amik adik dulu
pergi sekolah macam biasa. 
ambik adik. soalan pertama dia dekat aku
"air sprite mana? "
aku jawab "kejap lagi"
muka dari masam terus senyum lebar

aku terus ke kedai yang ingin ditujui untuk hantar barang
dah sampai. barang dah aku bagi. 
aeh adik aku ni bila nak pergi mintak air sprite dia?
tiba tiba orang kedai tu tanya 
"nak air sprite tak?"
haaa tu diaa . orang ni betul faham adik aku
tahu je ape hasrat adik aku
dia bagi se tin air sprite.
sebelum tu siap bergurau dengan adik

dah dapat se tin. aku bagi dia rasa
ambil naik motor. aku suruh dia pegang
time tu aku dah rasa lain
kenapa aku bagi dia minum sebelum sampai rumah?
sampai satu simpang. aku nk cross ke jonker street
tunggu saat untuk berlepas.
kereta banyak. tapi. . . 

to be continue. . .

#arachester

p/s: benar itu sakit









No comments:

Post a Comment