Monday 5 November 2012

H.U.J.A.N

senyap. sepi. sayu
itu aku sang perindu
saat hujan membasahi bumi
aku disini masih berdiri

berada di tengah tengah kota
aku terleka sementara
mengamati titik titik hujan
yang kini hampir membanjiri jalan

aku tak lari
tidak berteduh
masih disitu 
sendirian
kosong

pakaian basah.
sejuk
adakah ini nikmat hujan?
mungkin

aku masih disini
menikmati titisan hujan 
yang mengalir ditubuh
menari 
mengikut alunan deruman hujan itu
nyaman

sedang aku bergembira
menari bersama
hujan itu berhenti
adakah dia mati?
tidak
hujan itu berlalu pergi
meninggalkan aku disini

aku
masih disini
menunggu. menunggu. dan menunggu
tapi hujan tetap tidak datang kepada aku
senyap. sepi. sunyi
aku kini kembali 
menjadi sang perindu 
yang merindui hujan 

#arachester

p/s: nikmat gembira yang sementara. sadis


No comments:

Post a Comment