Thursday 1 November 2012

T.R.A.U.M.A


sang suria pagi. indah tak terbahagi
bangun menuju ke tandas. gosok gigi
tengok cermin sambil mengkaji diri
rasa tak kena gundah gulana dihati

matahari terik cantik di atas
rasa bahang di hari yang sangat panas
tapi kenapa hati aku sekali rasa buas?
tetiba melenting tatkala terkena air tempias

sekalung arahan mejemput sang puteri di kota
manaiki motor putih bergelar kuda
mencelah selok belok di ibu kota
arghh jalan jem ada di mana saja

arahan kedua aku tolak tepi
hajat dihati mengambil sang puteri
sesampainya aku sang puteri sedang berlari
muka tersenyum girang dihati

arahan kedua akan ku laksanakan
sambil penuhi hajat tersimpan
hajat sang puteri yang lama diangankan
ingin merasa air sprite sejuk di tangan

cuaca panas lagi mendatang kan marah
jalan penuh serangga bermotor di bangunan merah
sudah habis peluh aku perah
mencari jalan pintas menuju arah

rasa khayal penuh di kepala
mahu lekas sampai kesana
aku lupa banyaknya kereta
nekad fikiran aku redah jua

celik mata rasa panas
rupa rupa nya aku di bawah bas
tercari cari sang puteri yang cergas
arghh tidak. kenapa kau yang terkandas

hati terkedu melihat sang puteri
tak menangis tapi menahan diri
terlihat darah disana sini
kenapa dia tapi bukan diri ini?

fikiran melayang memikirkan sesuatu
adakah sang puteri ini akan benci aku
sambil memangku aku berbisik sesuatu
mengucap sayang wahai adinda ku yang satu

#ara chester

p/s: kisah aku. adik. kemalangan. bangunan merah. melaka







2 comments: