Thursday 7 January 2016

P.A.T A.H S.A.Y.A.P

Hari ni aku agak terkejut, bila seorang sahabat.
Datang cari aku. I don't know why. 
Sebab dia bukan seorang yang 
suka-suka cari aku ajak lepak bagai. No.

Once aku tengok dia jalan pakai shade, 
masa tu aku dah dapat agak. 
Budak ni kemurungan ni. Tak pe lah. 
Let me cheer your day brothaaaaa...

Kita hidup memang sentiasa nak bahagia,
Tapi kena ingat, setiap bahagia itu pasti terselit sedikit derita.
Kau pun tahu, kita tak boleh terlalu mengejar dunia.
Sebab apa yang dikejar tak dapat, 
yang dikendong hilang sekelip mata.

Kisah kita sama, yang bezanya kau lama dan aku pulak sekejap.
Memang ye, hati kita hari-hari akan rasa tak sedap.
Tapi nak buat macam mana, dah ini yang kita kena hadap.

Kau jangan sedih, memang semua orang tahu hati kau pedih.
Tapi takkan kau nak terus kalah jatuh terduduk.
Kau patut bangkit, bukan terus tunduk.

Ingat, kau ada banyak kawan. Semua ni bukan lawan.
Kau boleh kongsi apa saja yang kau rasa nak kongsi.
Sebab kawan-kawan kau semua setia teman kau disisi.

Everybody love you. Jangan rasa diri kau seorang diri. 
There's are plenty people out there 
yang setia dengan kau 
even kau jatuh terduduk macam mana sekalipun.

Anggap je kau sedang mengembara kat dunia yang berliku. 
Perjalanan masih panjang. This is a great adventure you know. 
Once you achieve something great. You'll satisfied with yourself.

No matter what happen, I'll be there for you.

No comments:

Post a Comment